اتصالات سیاه درزدار

اتصالات سیاه درزدار، دسته ای از اتصالات هستند که در ضخامت ها گوناگون طی عملیات سخت کاری و جوش کاری تولید و عرضه می گردند. نکته مورد توجه در این اتصالات، همان طور که از نامشان پیداست، درزدار بودن آن ها و وجود جوش بر روی آن ها است. ساختار این محصولات، بر خلاف انواع اتصالات مانیسمان می باشد که هیچ درز و جای جوشی بر روی سطح آن ها وجود ندارد.

به طور کلی اتصالات برای وصل کردن لوله ها به یکدیگر یا به شیرآلات و مواردی از این دست به کار می روند و یکی از پایه ای ترین و اساسی ترین ابزار لوله کشی ها هستند. لوله ها نیز خود دارای دو نوع درزدار و مانیسمان یا بدون درز می باشند و اتصالات درزدار برای لوله های درزدار تهیه و نصب می گردد. از لوله ها و اتصالات درزدار به طور وسیعی در پروژه های ساختمان سازی و انواع لوله کشی استفاده می گردد.

اتصالات سیاه درزدار

اتصالات سیاه درزدار

به دلیل درزدار بودن این اتصالات از آن ها برای استفاده در انتقال سیالات پر خطر با فشار و دما و سرعت بالا استفاده نمی گردد ولی چون قیمت بسیار مناسب تری از انواع مانیسمان یا بدون درز دارند و جوابگوی بسیاری از نیازهای لوله کشی های ساختمان سازی می باشند، از آن ها در ساخت و سازها و لوله کشی های ساختمان ها استفاده می گردد. استفاده از اتصالات سیاه درزدار، برآیند هزینه پروژه ها را نسبت به انواع بدون درز به طور قابل ملاحظه ای پایین می آورد و به صرفه تر می باشد.

در بسیاری از موارد برای ساخت اتصالات سیاه درزدار از لوله های سیاه درزدار استفاده می گردد و این محصولات را به اندازه های دلخواه برش می زنند و در دمای بالا به انواع شکل های مورد نیاز در می آورند و در صورت نیاز به هم جوش می دهند. پروسه ساخت اتصالات سیاه درزدار در این مجموعه با بالاترین کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می گیرد تا مقاومت و استحکام آن ها را تا جای ممکن بالا ببرد.

میزان خلوص فولاد در پروسه ساخت و تولید اتصالات سیاه درزدار باعث بالا بردن کیفیت این قطعات می شود. درجه یک ترین و مرغوب ترین انواع این قطعات از آلیاژ فولاد و کربن فراوان تولید می گردند. ما در این مجموعه از بالاترین کیفیت متریال اولیه و زیر نظر متخصصان و کارشناسان خبره به دانش روز، در ساخت این محصولات بهره می بریم.

اتصالات سیاه درزدار بر اساس کارایی که  دارند دارای انواع گوناگونی می باشند. برخی از این قطعات برای تغییر مسیر لوله می باشند، برخی دیگر برای انشعاب دادن به یک لوله با ابعاد بزرگتر هستند، برخی از این قطعات برای تغییر سایز لوله می باشند. مسدود کردن مسیر لوله نیز می تواند از دلایل استفاده از این قطعات باشد. چند مورد از پر مصرف ترین و متداول ترین انواع اتصالات سیاه جوش دار شامل این موارد می باشند: اتصالات جوشی زانویی ۹۰ درجه، اتصالات جوشی زانویی ۴۵ درجه، سه راهی درزدار مساوی، سه راهی درزدار نامساوی، اتصالات تبدیل، گپ درزدار، بوشن درزدار، سردنده درزدار و … انواع این اتصالات سیاه درزدار در اندازه ها و سایزهای گوناگون، مناسب برای انواع نیازها و کاربردها به هر میزان درخواستی عرضه می گردند.

زانویی ۹۰ درجه یکی از انواع اتصالات جوشی سیاه درزدار می باشد که برای ساخت آن از لوله های درزدار در سایزهای گوناگون استفاده می گردد. برای تهیه زانویی ۹۰ درجه به میزان لازم از لوله را برش زده و در حرارت های بالا و تحت نیروهای مکانیکی به صورت ۹۰ درجه خم می کنند. انواع زانویی ۹۰ درجه با بهترین کیفیت و در ابعاد گوناگون و مناسب برای تغییر مسیر لوله کشی به صورت ۹۰ درجه در این مجموعه تولید و عرضه می گردد.

یکی دیگر از این محصولات، زانویی ۴۵ درجه درزدار می باشد که برای تغییر مسیر لوله کشی به میزان ۴۵ درجه می باشد. نوع ۴۵ درجه و ۹۰ درجه، پرکاربردترین و پر فروش ترین انواع زانویی درزدار هستند ولی زانویی های دیگری در زاویه های دیگری نیز وجود دارند. انواع زانویی در زاویه های گوناگون و پر کاربرد در این مجموعه با دقت و استحکام بالا، ساخته می شوند و عرضه می گردند.

سه راهی مساوی یکی دیگر از انواع اتصالات سیاه درزدار می باشد که نقطه اتصال سه لوله با سایز مساوی در دو راستا می باشد. دو لوله در یک راستای مقابل هم و یک لوله در راستایی عمود بر راستای دو لوله دیگر. در گازکشی ها بیشتر از این محصول استفاده می گردد و در این مجموعه، این قطعات در انواع سایزهای متفاوت به صورت انبوه تولید و ارائه می شوند.

سه راهی نامساوی نیز از دیگر اقسام اتصالات سیاه درزدار می باشد که سه لوله را به یکدیگر متصل می کند. در این قطعه، دو لوله از یک سایز و در یک راستا در روبروی یکدیگر قرار دارند و لوله سوم از سایز کوچکتر و در راستایی عمود بر راستای آن دو لوله دیگر می باشد. به این محصول سه راهی تبدیلی نیز می گویند. انواع سه راهی تبدیلی در این مجموعه با سایزهای گوناگون و پر کاربرد با بهترین کیفیت و مواد اولیه تولید و عرضه می گردد.

تبدیل ها یکی از انواع پر کاربرد اتصالات سیاه درزدار می باشند که وظیفه تغییر سایز لوله ها را دارند و برای تبدیل لوله با سایز بزرگتر به کوچکتر و بالعکس استفاده می گردند. این قطعات پر کاربرد نیز از محصولات پر تقاضای ما هستند که با کیفیت عالی تولید و در سایزهای گوناگون به متقاضیان ارائه می دهیم.

گپ ها محصولاتی برای انسداد مسیر لوله های می باشند که در دو نوع تخت و کاسه ای، برای انواع سایزهای لوله درزدار تولید و عرضه می گردند.

سردنده درزدار نام قطعه دیگری از اتصالات سیاه درزدار می باشد که وظیفه رزوه دار کردن یا همان دنده دار کردن سر لوله را برای به کار رفتن در مواردی خاص و بیشتر در لوله کشی های گاز، به عهده دارد. سردنده های تولید شده در این مجموعه همگی دارای استحکام بسیار بالایی هستند و در انواع سایزهای مورد نیاز عرضه می گردند.

بوشن درزدار محصول دیگری از این سری می باشد که به طور مستقیم از لوله درزدار تولید می گردد. بوشن ظاهری استوانه ای دارد با رزوه ها و دنده هایی در درون آن که برای اتصال دو لوله با دو سر دنده ای به کار می رود.

اتصالات درزدار را به طور کلی از دو متریال استیل و آلیاژ فولاد می سازند که هر کدام کاربردهای ویژه خود را دارد. قیمت اتصالات سیاه درزدار به موارد متعددی بستگی دارد که شامل این موارد می شوند: میزان خلوص فولاد به کار رفته در این قطعات، تأثیر مستقیم بر قیمت این محصولات دارد. مقاومت مکانیکی و استحکام این محصولات نیز در قیمت آن ها تأثیر ویژه ای دارد. کیفیت و مرغوب بودن متریال و مواد اولیه به کار رفته در این محصولات نیز از فاکتورهای مهم اثر گذار بر قیمت این قطعات می باشد.

از آن جایی که در پروژه های ساختمانی و لوله کشی و مواردی از این دست، به طور گسترده ای از اتصالات استفاده می گردد، خرید به صرفه این قطعات با قیمت مناسب، نقش بسزایی در مقرون به صرفه کردن هزینه نهایی پروژه ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ها و ثبت سفارش، با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.