اتصالات مانیسمان و درزدار

اتصالات مانیسمان و درزدار در تولید منحصر به فرد خود طی روند شکل دادن به روش گرم تولید می شود و این قطعات برای اطمینان از خواص فیزیکی بهتر نیاز دارد و مجموعه مرحله های تولید در فرآیند ساخت اتصالات مانیسمان و درزدار در نمای دقیق آورده شده است که به عنوان مثال آنیلینگ اتصالات مانیسمان و درزدار به عنوان عملیات حرارتی نیز شناخته می شود که نقش فعالی در تولید دارد و در این مرحله اتصالات مانیسمان و درزدار به صورت کاملا اتوماتیک و نوار نقاله انجام می شوند تا در دمای معینی گرم شوند. هنگامی که لوله ها گرم می شوند.

بلافاصله در آب خاموش می شوند. که شامل خم شدن و شکل دادن به شکل می باشد و ماده اولیه اتصالات جوش لب به لب لوله ای است که به طول برش داده می شود، حرارت داده می شود و با استفاده از رنگ ها به اشکال خاصی در می آید که عملیات حرارتی نیز برای حذف تنش های پسماند و به دست آوردن خواص مکانیکی مطلوب انجام می شود و این یراق آلات با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید می شوند که استحکام عالی و عمر طولانی را تضمین می کنند.

در مرحله صاف کردن اتصالات مانیسمان و درزدار با کمک دستگاه صاف کننده صاف می شوند تا درجه بالایی از صافی در این مرحله ایجاد شود و سپس در فرآیند اسید شویی به حذف مقیاس درجه حرارت بالا و لایه کم کروم مجاور فلز از سطح فولاد ضد زنگ اشاره دارد که البته غیرفعال سازی فرآیند تصفیه سطح اتصالات مانیسمان و درزدار به منظور از بین بردن آلاینده ها از فلز است.

این فرآیند همچنین به ترویج تشکیل یک فیلم غیرفعال پیوسته بر روی یک سطح تازه ایجاد شده کمک می کند. البته مرحله نهایی اتصالات مانیسمان و درزدار، پولیش نامگذاری شده است که نشان دهنده کیفیت فوق العاده، ارزش زیبایی و بهداشتی بالا و دوام بالای اتصالات مانیسمان و درزدار است و پولیش یک گام ضروری برای به دست آوردن ویژگی های عالی برای برآوردن خواسته های متنوع مشتریان است.

در لوله کشی، اتصالات مانیسمان و درزدار کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد که شامل انتقال مواد بسیار خطرناک مانند مواد شیمیایی و زباله، محافظت از تجهیزات حساس در برابر فشارهای بالا، محافظت در برابر خوردگی و سایر شرایط آب و هوایی شدید، مقاومت در برابر مواد شیمیایی خانگی و صنعتی است و با توجه به اهداف مختلف اتصالات مانیسمان و درزدار با فرآیند پوشش مداوم گرم تولید می شود.

اتصالات مانیسمان و درزدار شامل طیف گسترده ای از محصولات در اشکال، اندازه ها و مواد مختلف است و با پیشرفت های سریع در زمینه اتصالات صنعتی و تحقیقات مستمر در این صنعت، محصولات جدید مختلفی تولید می شود که برخی از اتصالات مانیسمان و درزدار دارای ویژگی های خاصی هستند به طوری که می توان آنها را بر اساس اصول مختلفی مانند هیدرولیک، پنوماتیک بسته به استفاده نهایی ساخت و یراق آلات بسته به کاربردهای مختلفی که در آن استفاده می شود، طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شود و اتصالات مانیسمان و درزدار در هر جایی که مایعات، گازها، مواد شیمیایی و سایر سیالات ایجاد، پردازش، حمل و نقل یا استفاده می شوند استفاده می شود.

کاربرد اتصالات مانیسمان و درزدار پایانی ندارد تا زمانی که کاربرد لوله ها پایانی نداشته باشد زیرا در حالی که لیست کاربردهای لوله کشی همچنان در حال گسترش است، استحکام، انعطاف پذیری، سرعت جریان بسیار خوب و مقاومت شیمیایی بالا ویژگی هایی هستند که به طور منحصر به فردی برای جابجایی یا انتقال مایعات، بخار، جامدات و هوا از یک نقطه به نقطه دیگر مناسب هستند. در طول تولید اتصالات روی مذاب روی سطح زیرلایه فولادی در یک فرآیند پیوسته اعمال می شود. پوشش فولاد با عبور دادن اتصالات مانیسمان و درزدار از حمام روی مذاب به شکل یک نوار پیوسته حاصل می شود و ضخامت ورق فولادی از ۰٫۱۲mm تا ۰٫۵۵mm و عرض تا ۱۸۳۰mm متغیر است.

به طور کلی، اتصالات مانیسمان و درزدار در کوره گرمایشی تحت یک اتمسفر کم گاز، متشکل از نیتروژن و هیدروژن کار می‌ کند تا بتوان آثار اکسیدی را که ممکن است روی سطح فولاد باشد حذف کرد که در حمام پوشش روی، محصول فولادی به دور یک رول غوطه ور منتقل می شود و با فلز روی مذاب واکنش می دهد تا پوشش چسب را تشکیل دهد و سپس در جهت عمودی خارج می شود. پس از خارج کردن اتصالات مانیسمان و درزدار پوشش داده شده از حمام، روی مذاب اضافی با استفاده از هوای پرفشار حذف می شود تا ضخامت پوششی به دست آید که بتوان آن را از نزدیک کنترل کرد و فرآیند پوشش دهی مداوم گرم با تمیز کردن فولاد با استفاده از مایع قلیایی و سپس شستشو و خشک کردن شروع می شود و فولاد تمیز شده به کوره بازپخت یا گرمایش منتقل می شود تا نرم تر شود و همچنین شکل پذیری و استحکام مورد نظر ایجاد شود.