اتصالات گالوانیزه جوشی

اتصالات گالوانیزه جوشی با مزایای اتصالات گالوانیزه جوشی نسبت به اشکال دیگر می تواند نیاز های روز صنعت را برآورده کند و به این شکل که بسته به اندازه، اتصالات جوش لب به لب به ۱۰٪ تا ۷۵٪ مواد کمتری نسبت به اتصال گالوانیزه در جهت قطعات جوش داده شده عمل می کند و نیاز دارند، که به معنای هزینه کمتر مواد و وزن کمتر است و ساخت و ساز جوش داده شده اجازه آزادی بیشتر در طراحی یک طرح را می دهد.

این سیستم از فضای کمتری استفاده می کند، فشرده تر است و استحکام بیشتری دارد و به گونه ای طراحی شده است که در محل در انتهای آن جوش داده شود تا لوله ها را به هم متصل کند و اجازه تغییر جهت یا قطر لوله، یا انشعاب یا انتهای آن را بدهد که سپس این اتصالات جوشی درزدار بخشی از یک سیستم برای انتقال سیالات (نفت، گاز، بخار، مواد شیمیایی، …) به روشی ایمن و کارآمد، در فواصل کوتاه یا طولانی می شود و انواع دیگر اتصالات را می توان با رزوه یا سوکت جوش داد .

اتصالات گالوانیزه جوشی، ویژگی های جریان بهینه، بدون جیب یا گوشه های تیز، ایجاد مقاومت در برابر اصطکاک کمتر، بدون افت فشار، اغتشاش کمتر است و اتصالات گالوانیزه جوشی مستقیماً از قسمتی از مواد لوله بدون درز با اعمال گرما و فشار برای تبدیل لوله به طور مستقیم به زانویی یا شکل دیگر ساخته می شود و این اتصالات گالوانیزه جوشی به خودی خود دارای قطعات جوشی نیستند، این ویژگی در برخی از کاربردهای حیاتی مورد نیاز است که در مقایسه، اتصالات گالوانیزه جوشی معمولی بسته به ابعاد، شکل و روش ساخت، یک، دو یا چند جوش دارد و عدم وجود جوش به معنای خطر کمتر تسلیم و تخلخل جوش است و به طور گسترده برای توصیف این صنعت استفاده می شود که تولید کنندگان معمولاً در انواع خاصی از مواد تخصص دارند و توزیع کنندگان می توانند خطوط تولید باریک یا بسیار وسیع را حمل کنند.

اتصالات گالوانیزه جوشی در هر جایی که مایعات، گازها، مواد شیمیایی و سایر سیالات ایجاد، پردازش، حمل و نقل یا استفاده می شوند استفاده می شود. طیف صنایع بسیار گسترده است، همانطور که در زیر نشان داده شده است که مرتبط با انرژی صنایع نفت و گاز، از جمله بالا دستی (اکتشاف و تولید)، میان دستی (حمل و نقل با کشتی، خط لوله، راه‌آهن، کامیون، ذخیره سازی و عمده فروشی) و پایین دستی (تصفیه به سوخت یا مواد شیمیایی، بازاریابی و توزیع) است.

نیروگاه هایی که از سوخت های فسیلی یا هسته ای استفاده می کنند. اتصالات گالوانیزه جوشی در تولید مواد غذایی و آشامیدنی از مواد اولیه تا دسرهای مفصل و از شیر گرفته تا آب میوه و سایر نوشیدنی ها و زنجیر سرد برای نگهداری محصولات تازه، نوشیدنی ها و غذاهای منجمد در دمای تعیین شده می باشد و کارخانه های نمک زدایی برای تبدیل آب دریا به آب آشامیدنی برای مناطق خشک و جزایر مختلف گرمسیری است.

اتصالات گالوانیزه جوشی لوله با قطر و آنها فقط برچسب های متفاوتی دارند که از ½ اینچ تا ۱۲ اینچ اتصالات گالوانیزه جوشی قطرهای بیرونی کمی بزرگتر از اندازه مشخص شده است و قطر داخلی با رشد برنامه ها کوچکتر می شود و از ۱۴ اینچ و بزرگتر اتصالات گالوانیزه جوشی قطرهای بیرونی دقیقاً به اندازه مشخص شده است و قطر داخلی با رشد برنامه ها کوچکتر می شود و ضخامت دیوار و شکل یا پیکربندی آنها اندازه گیری می شود و اتصالات همچنین بر اساس درجه مواد آنها و اینکه آیا آنها جوشی یا بدون درز هستند، تعریف می شوند که قطر به قطر خارجی لوله یا اتصالات اشاره دارد و استاندارد اتصالات گالوانیزه جوشی به عنوان اندازه لوله اسمی آن شناخته می شود که استاندارد بین المللی به نام قطر اسمی آن و لوله ها و اتصالات در واقع در اندازه های مشابه در سراسر کشور ساخته می شوند.

مانند سایر استانداردهای اتصالات گالوانیزه جوشی بسیاری از استانداردهای لوله (قطر تا ۱۲ اینچ و ضخامت دیواره) بر اساس سوابق برای اتصالات لوله کاربرد دارد و شرکت ما با یک استاندارد داخلی است که به ضخامت دیواره لوله یا اتصالات گالوانیزه جوشی لوله اشاره دارد و برنامه های بالاتر به معنای دیوارهای ضخیم تر است که می توانند در برابر فشارهای بالاتر مقاومت کنند که استانداردهای اتصالات گالوانیزه جوشی این ضخامت های دیواره را تعریف می کنند: SCH 5، ۵S، ۱۰، ۱۰S، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۴۰S، ۶۰، ۸۰، ۸۰S، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، STD، XS و XXS. (S زیر یک عدد برای فولاد ضد زنگ است. اندازه های بدون S برای فولاد کربنی است که برنامه‌های بالاتر سنگین‌تر هستند، به مواد بیشتری نیاز دارند و در نتیجه ساخت و نصب هزینه بیشتری دارد. این اطلاعات در هنگام خرید و انتخاب اتصالات گالوانیزه جوشی کاربردهای زیادی دارد که در نتیجه با بررسی این موضوع می توان بهترین بازدهی را داشته باشد.