اتصالات گالوانیزه چینی

امروزه کارشناسان در جستجوی راه‌حلی برای چالش‌های ناشی از تخریب ورق فولادی سقف در یک محیط تهاجمی، گالوانیزه کردن ورق فولادی برای ساختمان‌ها و ساخت سایر سازه‌های مهندسی راه‌حلی ارزشمند هستند و گالوانیزه شدن اتصالات گالوانیزه چینی در سال های اخیر به عنوان یک مانع فیزیکی ظاهر شده است که نفوذ آلودگی یون سولفید و کلرید را به حداقل می رساند که پوشش روی سطح بالایی اتصالات گالوانیزه چینی یک استراتژی است که برای کاربردهای وسیعی موثر است.

اتصالات گالوانیزه چینی به طور گسترده توسط شرکت های تولیدی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که جابجایی گاه به گاه از فولاد به فلز دیگر مانند آلومینیوم به دلیل وضعیت اقتصادی فعلی مقرون به صرفه نبوده است و این امر جایگزینی اتصالات گالوانیزه چینی را دشوار می کند که معمولاً گالوانیزه کردن اتصالات گالوانیزه چینی قبل از جوشکاری به محصولات مفید بسیار آسان تر و کم هزینه تر است و گالوانیزه کردن پس از آن تقریبا غیرممکن است.

در این کار تحقیقاتی، اتصالات گالوانیزه چینی را با استفاده از ماده پرکننده فولاد ضد زنگ جوش داده شد که این کار برای یافتن روشی جایگزین برای جوشکاری و بررسی اثرات حرارت ورودی بر خواص مکانیکی اتصالات گالوانیزه چینی انجام شد و برای اتصال ورق فولادی گالوانیزه به ضخامت ۱٫۶ میلی‌متر با شیار V و بدون فاصله بین میلی‌متر از دستگاه جوش MIG با حداکثر ظرفیت ۱۳٫۷ کیلووات استفاده شد.

که ورودی حرارت به تدریج از ۲۱٫۰۶ به ۲۵٫۰۷ ژول بر میلی متر در این مطالعه افزایش یافت. نتیجه جوشکاری بدون عیب اتصالات گالوانیزه چینی تقریباً ماکرو را نشان می دهد و با افزایش حرارت ورودی، استحکام کششی نهایی و راندمان جوش کاهش می یابد و سختی نیز با افزایش حرارت ورودی و برای هر نمونه کاهش می یابد که سختی در منطقه متاثر از گرما کمترین، در فلز پایه متوسط و در ناحیه جوشکاری اتصالات گالوانیزه چینی حداکثر بود.

اتصالات گالوانیزه چینی برای همه نمونه ها در حین آزمایش در دستگاه تست در ناحیه تحت تاثیر گرما است و محافظت از اتصالات گالوانیزه چینی در برابر تخریب به یک چالش بی وقفه و حل نشدنی مورد علاقه جهانی تبدیل شده است و خراب شدن آن به طور طبیعی در تلاش برای بازگشت حالت اولیه، پایدار و اکسید شده رخ می دهد که بزرگی و شدت تخریب اتصالات گالوانیزه چینی نه تنها تابعی از مواد مورد استفاده بلکه محیط عملیاتی آن نیز می باشد.

هزینه زیاد تعویض اتصالات گالوانیزه چینی در اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور قابل توجه است. زیرا اتصالات گالوانیزه چینی با فدا کردن بالاترین لایه ساخته شده از روی در برابر تخریب مقاومت می کند تا با تخریب محیطی که می تواند منجر به سوراخ شدن سطح شود مبارزه کند و سازه های فولادی گالوانیزه به طور گسترده برای سازه های بیرونی مانند موانع تصادف، تیرهای لامپ، نرده ها، ساختمان ها، نماها و سقف ها در جامعه شهری معاصر استفاده شده است.

استفاده از روی بر روی سطوح فلزی یا با غوطه وری داغ یا فرآیند آبکاری انجام شده است و اتصالات گالوانیزه چینی بر روی خطوط روکش پیوسته روی به صورت نورد سرد یا گرم به صورت کلاف تولید می شود که ضخامت ورق تولید شده از نورد گرم از ۲٫۰۱ تا ۳٫۰ میلی متر متغیر است و با گالوانیزه کردن، حفاظت از اتصالات گالوانیزه چینی در برابر مقاومت در برابر خوردگی با درجات متعددی از بزرگی بهبود می یابد.

محافظت در برابر خوردگی که توسط پوشش‌های مبتنی بر روی به دست می‌آید در نتیجه اثر گالوانیکی است، زیرا روی نسبت به آهن آندی است که آن را به عنوان یک فلز قربانی در محیط آبی یا مرطوب عمل می‌کند که با این حال، مقاومت در برابر انحطاط سطحی می‌تواند بیشتر باشد و با ادغام روکش روی سطح گالوانیزه تقویت شده است و اتصالات گالوانیزه چینی همچنین به دلیل سطح براق و ویژگی های شکل پذیری عالی علاوه بر مقاومت در برابر پوسته شدن رضایت بخش و ذوب پوشش کامل به سطح فولاد شناخته شده اند.

امروزه بسته شده ۵۰ درصد از تولید سالانه روی جهان که حدود ۳ میلیون تن است برای فولاد گالوانیزه استفاده می شود تا نرخ خوردگی فولاد در یک محیط خورنده به حداقل برسد و گالوانیزه کردن اتصالات گالوانیزه چینی بزرگترین استفاده منفرد روی است که به دلیل توانایی روی برای تشکیل لایه محافظ اکسید و هیدروکسید است که به عنوان مانعی در برابر تخریب محیط عمل می کند که وجود آب معمولاً سرعت خوردگی را افزایش می دهد و محصول اولیه خوردگی هیدروکسید روی اتصالات گالوانیزه چینی است که بیشتر از طریق اثر برخی آلاینده های هوا تبدیل می شود.

با این حال، توجه به این نکته بسیار مهم است که رطوبت محیط به روی محافظت نشده نفوذ می کند و اتصالات گالوانیزه چینی را در معرض خوردگی روی سفید قرار می دهد که به عنوان زنگ سفید نیز شناخته می شود که نتیجه واکنش الکترولیتی است که در زمانی که آب بدون اکسیژن وجود دارد در ورق های فولادی رخ می دهد و زمانی رخ می دهد که پوشش روی به طور کامل از پشت اتصالات گالوانیزه چینی جدا شود.