لوله مانیسمان رده ۲۰

قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰

 فروش لوله مانیسمان رده معمولی

لوله مانیسمان رده ۲۰ لوله ای است یک پارچه که به صورت بدون درز طراحی و ساخته میشوند از این جهت به انها لوله بدون درز(seamless ) نیز می گویند .

در ساخت این لوله ها از شمش استفاده میشود و روال کار بدین گونه است که شمش را حرارت بالا میدهند .و سپس با استفاده از سمبه ها و قالب های مخصوص آن ها را به شکل های خاصی در می اورند.برای اینکه شکل لوله ها دقیقا به سایز  و اندازه مورد نظر مشتری برسد آن ها را تحت نورد و کشش قرار میدهند تا سایز مورد نظر به دست آید.

“رده لوله” اصطلاح و عبارتی است که در بازار ایران رایج شده است و برای ضخامت و وزن لوله به کار میرود.این عبارت معادل اسکجول لوله است که معیاری برای تعیین ضخامت و O.D جداره لوله ها می باشد .

لوله مانیسمان رده ۲۰ ضخامت و وزن کمتری نسبت به لوله مانیسمان رده ۴۰ دارد .این لوله در ایران استفاده کمتری نسبت به لوله رده ۴۰ دارد زیرا قابلیت  تحمل فشار کمتری نسبت به رده ۴۰ را داراست. این لوله در کارخانه های ایران و خارج از کشور مانند چین ،اوکراین ،روسیه و… طراحی  و ساخته میشود.

ضخامت لوله ها بین ۲٫۵ تا ۱۲٫۷۰ میلی متر می باشد و سایز طول لوله ها ۶ متر می باشد .وزن لوله ها براساس اندازه هایشان بین ۸ کیلوگرم تا ۱۵۹۸٫۷ کیلوگرم متغیر می باشند.

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز امروزه در صنعت کاربرد و استفاده گسترده ای پیدا نموده است. به طور کلی، لوله های مانیسمان به علت نبود درز در ساختار آنها، یکی از گزینه های کارآمد و راهگشا در صنایع حساس به شمار می روند.
لوله مانیسمان در اواخر قرن ۱۹ و به وسیله یک مهندس آلمانی به نام مانیسمان ابداع گردید.براین اساس، نام اصلی این نوع از لوله های فولادی از مخترع آن گرفته شده است. علاوه بر این، لوله های مانیسمان به علت بدون درز بودن، در مقایسه با سایر لوله های تولید شده از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

جدول وزن سایز، ابعاد،ضخامت، لوله مانیسمان رده ۲۰

اندازه اینچ قطر خارجی اینچ قطر خارجی میلی متر ضخامت اینچ ضخامت میلی متر

وزن پوند بر فوت

وزن کیلوگرم بر متر
۸ ۸,۶۲۵ ۲۱۹,۱ ۰,۲۵۰ ۶,۳۵ ۲۲,۳۶ ۳۳,۳۱
۱۰ ۱۰,۷۵۰ ۲۷۳,۰ ۰,۲۵۰ ۶,۳۵ ۲۸,۰۴ ۴۱,۷۷
۱۲ ۱۲,۷۵۰ ۳۲۳,۸ ۰,۲۵۰ ۶,۳۵ ۳۳,۳۸ ۴۹,۷۳
۱۴ ۱۴,۰۰۰ ۳۵۵,۶ ۰,۳۱۲ ۷,۹۲ ۴۵,۶۱ ۶۷,۹۰
۱۶ ۱۶,۰۰۰ ۴۰۶,۴ ۰,۳۱۲ ۷,۹۲ ۵۲,۲۷ ۷۷,۸۳
۱۸ ۱۸,۰۰۰ ۴۵۷,۰ ۰,۳۱۲ ۷,۹۲ ۵۸,۹۴ ۸۷,۷۱
۲۰ ۲۰,۰۰۰ ۵۰۸,۰ ۰,۳۷۵ ۹,۵۳ ۷۸,۶۰ ۱۱۷,۱۵
۲۲ ۲۲,۰۰۰ ۵۵۹,۰ ۰,۳۷۵ ۹,۵۳ ۸۶,۶۱ ۱۲۹,۱۳
۲۴ ۲۴,۰۰۰ ۶۱۰,۰ ۰,۳۷۵ ۹,۵۳ ۹۴,۶۲ ۱۴۱,۱۲
۲۶ ۲۶,۰۰۰ ۶۶۰,۰ ۰,۵۰۰ ۱۲,۷۰ ۱۳۶,۱۷ ۲۰۲,۷۲
۲۸ ۲۸,۰۰۰ ۷۱۱,۰ ۰,۵۰۰ ۱۲,۷۰ ۱۴۶,۸۵ ۲۱۸,۶۹
۳۰ ۳۰,۰۰۰ ۷۶۲,۰ ۰,۵۰۰ ۱۲,۷۰ ۱۵۷,۵۳ ۲۳۴,۶۷
۳۲ ۳۲,۰۰۰ ۸۱۳,۰ ۰,۵۰۰ ۱۲,۷۰ ۱۶۸,۲۱ ۲۵۰,۶۴
۳۴ ۳۴,۰۰۰ ۸۶۴,۰ ۰,۷۵۰ ۱۹,۰۵ ۲۶۶,۳۳ ۳۹۶,۹۳
۳۶ ۳۶,۰۰۰ ۹۱۴,۰ ۰,۵۰۰ ۱۲,۷۰ ۱۸۹,۵۷

۲۸۲,۲۷

 لوله مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۸۰

لوله مانیسمان رده ۱۶۰

لوله مانیسمان سپاهان