لوله گالوانیزه کارخانه مرند

Marand galvanized pipe

لوله گالوانیزه مرند از کارخانجات معتبر در ایران در زمینه تولید انواع لوله گالوانیزه می باشد. این کارخانه با استفاده از توان تولید بالا ،  قادر به تولید انواع لوله های گالوانیزه مورد استفاده در صنایع مختلف را دارا می باشد.

لوله گالوانیزه مرند از سایزهای ½ الی ۸ اینچ تولید می گردد.

در انواع لوله های سبک نیمه سنگین و سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می گردد.

تولید لوله گالوانیزه مرند

لوله گالوانیزه مرند به دو روش سرد و گرم در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد. روش های سرد و گرم دو روش متداول برای تولید لوله گالوانیزه است که شرکت مرند برای تولید لوله های گالوانیزه خود از هر دو این روش ها بهره برده است. اما تولید لوله گالوانیزه مرند به روش سرد چه تفاوت هایی با تولید لوله گالوانیزه به روش گرم دارد؟

روش تولید لوله گالوانیزه به روش گرم

یکی از متداولترین روش هایی که از ۱۵۰ سال پیش تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، فرآیند آبکاری با روش گرم است. در این روش لوله مورد نظر درون مذاب روی غوطه ور می شود. پس از گذشت زمانی این لوله از مذاب بیرون کشیده شده و آنگاه فلز روی با اکسیژن و کربن موجود در لوله فولادی واکنش نشان داده و پیوند برقرار می کند. این پیوند مستحکم سبب افزایش مقاومت لوله در برابر خوردگی و سایش می شود.

روش تولید لوله گالوانیزه به روش سرد

برای تولید لوله گالوانیزه به روش سرد، نمک روی را درون محلول اسیدی حل کرده و از طریق اسپری بر روی سطح لوله مورد نظر پاشیده می شود. از آنجایی که دمای این عملیات بسیار پایین تر از دمای تولید لوله گالوانیزه به روش گرم است، این روش تحت عنوان روش سرد شناخته می شود.