لوله گالوانیزه درزدار

لوله گالوانیزه درزدار به دلیل قیمت مناسب و وزن پایینتر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، این لوله های به دلیل توع در ضخامت و وزن های متفاوت از محبوبیت خاسی برخوردارند.

و در ساخت انواع گلخانه ها و سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 لوله گالوانیزه چیست؟

تولید لوله گالوانیزه بصورت لوله سیاه وارد کارخانه می شود و این لوله های از ورق سیاه بصورت درزجوش مستقیم می باشند که پس از تولید و تمیز کاری جهت گالوانیزه آن را به داخل وان مذاب انتقال داده و آن را روی می کنند و پس از انجام روی لوله گالونیزه به مقدار پوشش حداقل ۷۰ میکرون روی می گردد و پساز انتقال به جای خنک آمداه ی بسته بندی می شود.

از سایز ۱٫۲ اینچ تا ۸ اینچ تولید می شوند، و در انواع مختلف لوله های سنگین و سبک نمیه سنگین از لحاظ ضخامت و وزن وقیمت تقسیم بنده شده و آماده ی ارسال هستند.

لوله گالوانیزه درزدار چگونه تولید می شود؟

لوله گالوانیزه درزدار از رول کردن یک ورق فولادی که تحت عملیات گالوانیزاسیون، دارای روکش روی شده است، ساخته می شود. برای تعیین ضخامت مورد نیاز برای لوله فولادی، از یک رول فولادی بزرگ ورقه هایی به ضخامت معین جدا می شوند. سپس ورقه های جدا شده از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند.

از آنجایی که در محل درز جوش تنش های پسماند حرارتی زیادی وجود دارد، ازلوله گالونیزه درزدار نمی توان در مخازن تحت فشار و یا انتقال جریان سیالات پر فشار استفاده کرد‌ چرا که این لوله ها پس از مدتی از ناحیه جوش خود دچار آسیب دیدگی و نشتی می شوند.

به طور کلی این نوع از لوله های گالونیزه از جنس آهن سفید نورد شده است که درز آن ها توسط عملیات حرارتی یا جوشکاری به یکدیگر متصل شده است.

کاربرد لوله های گالوانیزه

با توجه به ضخامت و وزن این نوع لوله در خطوط تحت فشار نمی توان استفاده کرد‌. اما به طور کلی می توان گفت از لوله گالونیزه برای پخش و توزیع نفت و گاز در پالایشگاه ها، به عنوان سازه های مستحکم و مقاوم در برابر خوردگی در گلخانه ها، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و ساختمانی می توان استفاده کرد.