لوله ۲۰ اینچ مانیسمان

لوله مانیسمان ۲۰ اینچ مانیسمان در ابتدا شمش های فولادی را برش می زنند. سپس شمش ها را داخل کوره های قوسی که با استفاده از سوخت گاز گرمادهی می شوند گرم می کنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگیتور سطح شمش ها را گرد می کنند. بعد از آن شمش ها را به وسیله لخ پرس سوراخ می کنند.

در مرحله شلیک سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادی لوله ۲۰ اینچ مانیسمان شلیک می کنند که با سرعتی بالا سمبه ای به طول ۱۲ متر را داخل شمش فولاد می کنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار کمی تاب داشته باشد لوله ۲۰ اینچ مانیسمان را تاب گیری می کنند تا صاف و یکدست شود. در این مرحله سمبه را از داخل لوله ۲۰ اینچ مانیسمان جدا می کنند. در مرحله بعد سر و ته لوله ۲۰ اینچ مانیسمان را گرفته و لوله به حالت گرد در می آید. در مرحله کشش، لوله ۲۰ اینچ مانیسمان را به اندازه های گوناگون تا ۲۴ متر تحت کشش قرار می دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآیندی خاص خنک می کنند. لوله خنک شده را به دلخواه مشتری برش می دهند. در مرحله آزمایش به وسیله کامپیوتر لوله را تست می کنند تا ضایعات از مابقی جدا گردد. در مرحله پایانی لوله ها را به شکل شش ضلعی با تسمه محکم می بندند و آماده بارگیری می کنند

مقایسه لوله مانیسمان با سایر لوله های صنعتی

لوله ۲۰ اینچ مانیسمان، لوله های فولادی درزدار و انواع لوله فلزی برای نصب در شرایط ویژه نظیر فشارهای عملیاتی بالا طراحی شده اند. البته سایر لوله های صنعتی نظیر لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سی (UPVC) نیز قابلیت نصب در فشار معمولی و فشار بالا را دارند اما در برخی موارد بنا بر صلاحدید مهندسان باید از نوع به خصوصی لوله و اتصالات در سیستم های لوله کشی و تأسیسات استفاده شود.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله ۲۰ اینچ مانیسمان دارای کاربرد ویژه و گسترده ای می باشد که مهم ترین آنها شامل:

۱-لوله های مانیسمان جهت خطوط فشار قوی

۲-لوله های مانیسمان استیل جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی

۳-لوله های مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک

۴-لوله های مانیسمان جهت خطوط نفت و گاز