اتصالات جوشی درز دار

اتصالات جوشی درزدار به این صورت است که لوله های درزدار در اندازه های مشخص شده برای تولید هر نوع اتصالاتی برش میخورند. بنابراین اتصالات جوشی درزدار به اتصالاتی می گویند که در مسیر تولید آن از لوله درزدار استفاده شده باشد و البته در تولید این اتصالات باید دقت زیادی کرد تا در اثر فشار زیاد ترک و نقص به وجود نیاید. مزایا و معایب اتصالات جوشی درز دار : یکی از نقطه ضعف های اتصالات جوشی خط جوش است برای اینکه درزجوش مهمترین نکته در اتصالات است چون هر گونه نقص و ترک که بر اثر فشار و دمای بالا ممکن است به وجود بیاید صد درصد درزجوش شکسته می‌شود و مشکلات جدی را به بار می‌آورد و یکی از مزیت های اتصالات جوشی درز دار این است که ماشین آلات و تجهیزات تولید کننده این نوع اتصالات بسیار ارزان و در دسترس هستند و ضخامت ورقه های اتصالات جوشی نسبت به سایر اتصالات سبک تر می باشد.

قیمت اتصالات جوشی درزدار نسبت به اتصالات جوشی بدون درزدار ارزان ‌تر است و علت آن روش تولید اتصالات جوشی سبک بودن ضخامت ورق در دسترس بودن ماشین آلات و تجهیزات و به‌ طورکلی تولید آسان و به صرفه باعث شده که قیمت اتصالات جوشی درزدار ارزان تر باشد و بیشترین موارد استفاده از اتصالات جوشی در لوله کشی آب و گاز خانگی است.

انواع اتصالات جوشی درزدار: این اتصالات در انواع سایز های مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد در انواع زانویی درزدار سه راهی درزدار سردنده یا نیپل درزدار کپ و تبدیل جوشی درز دار تولید می شود.

اتصالات جوشی درزدار زانوی درزدار تا سایز ۱۶

سهراهی درزدار تا سایز ۸

سر دنده درزدار تا سایز ۸

کپ تا سایز ۱۲ و تبدیل جوشی درزدار تا سایز ۱۰

انواع اتصالات جوشی درزدار :در این روش یعنی روش سرد شکل قالب عصایی است به این شکل که لوله برش خورده و داخل مندرل قرار می گیرد و توسط فشار به جلو رانده می شود. در روش گرم قالب مشخصی نداریم و لوله درزدار در سایزی کوچکتر از سایز اصلی زانوی برش داده می شود و داخل شفت گذاشته می شود و به جلو رانده می شود و در طول مسیر از کوره القایی عبور داده می شود و تغییر شکل می دهد از مزایا و معایب اتصالات جوشی درزدار از مزایای این اتصالات قیمت پایین آن می باشد و همچنین در سازه هایی که باید سبک باشند از لوله و اتصالات درزدار استفاده می‌کنند و برای لوله کشیدن گاز خانگی یا فس کشی و خطوط لوله کشی با ارتفاع بلند را از این اتصالات استفاده می‌کنند. و از معایب آن درز جوش است که نسبت به فشار و دمام خوردگی ضعف دارد به همین دلیل از سه راهی جوشی درزدار نباید در سیستم هایی با فشار و دما بالا استفاده کرد چون ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.