اتصالات پلی اتیلن پیچی 

اجزای تشکیل دهنده اتصالات پلی اتیلن پیچی از قسمت های :۱- بدنه ۲- سرپسچ ۳- اسپیلت رینگ ۴- بوشینگ ۵- اورینگ تشکیل شده است و از این اتصالات در سیستم آبرسانی و سیستم های آبیاری تحت فشار قطره ای و بارانی استفاده می شود. اتصالات پلی اتیلن پیچی به سه دسته تقسیم می شود که عبارت اند از: اتصالات جوشی، اتصالات پیچی، اتصالات فشاری، و هر کدام از این اتصالات کارایی مخصوص خود را دارند و از نظر هزینه اقتصادی کاملاً کم هزینه و به صرفه می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های اتصالات پلی اتیلن پیچی که آن را از اتصالات جوشی متمایز می‌کند این است که می توان بارها از این اتصالات استفاده کرد و بعد از اتمام کار در هر پروژه‌ای و جدا کردن آن می توان در جاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

درست است که نصب و راه اندازی اتصالات پلی اتیلن پیچی کار دشواری نیست ولی به دقت و تمرکز احتیاج دارد زیرا باید هنگام متصل کردن قطعات از جا افتادن قطعات بر روی هم مطمئن باشید و کاملا مهره ها بر روی یکدیگر چفت شوند، و اگر در حین کار از آچار برای سفت کردن مهره ها استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم طول دسته آچارتان بیشتر از ۴۶ سانتیمتر نباشد زیرا اگر اندازه آچار بزرگتر باشد ممکن است به بدنه اتصال شما آسیب وارد کند. یکی دیگر از ویژگی های بارز اتصالات پلی اتیلن پیچی مقاومت این محصول در برابر پوسیدگی خوردگی و خورندگی میباشد و همچنین مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی نیز دارد و از این نوع اتصالات در سیستم آبرسانی شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده در سیستم آبیاری تحت فشار یا همان قطره ای و بارانی است.

اتصالات پلی اتیلن پیچی در انتقال مواد شیمیایی قلیایی و اسیدی نیز کاربرد دارند و همچنین برای استفاده در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. از مزیت های اتصالات پلی اتیلن پیچی سطح صاف و صیقلی آن و صاف بودن جداره داخلی و خارجی این محصول می باشد و همچنین انعطاف پذیری بالا این نوع اتصال و عدم رسوب گیری و عدم استفاده از ماشین آلات سنگین هنگام اجرا و اتصال این نوع اتصال از دیگر ویژگی های این محصول می باشد. یکی از نکات مهمی که در نصب اتصالات پلی اتیلن پیچی باید رعایت شود این است که قبل از نصب از تمیز بودن انتهای لوله های مد نظرتان اطمینان حاصل فرمایید و بعد از چک کردن تمیزی لوله قطعات اتصال را به ترتیب روی لوله نصب کنید و بعد از مطمئن شدن از جا افتادن تمام قطعه ها در جای اتصالات پلی اتیلن پیچی خود برای اطمینان از آب بندی ها می توانید از نوار تفلون استفاده نمایید.