کاربرد فلنج کور

فلنج ها به صورت دیسک هستند و به آسانی باز شده و برای فشارهای بالا و پایین مناسب است و به صورت جفت هستند و به کمک پیچ و مهره دو قطعه را به هم دیگر متصل می‌کند و از فلنج کور در متصل کردن لوله ها و دستگاه ها به یکدیگر استفاده میکنند. و یکی از ویژگی‌های فلنج کور این است که به جوشکاری نیاز ندارد. و برای لوله هایی به قطر۱-۱/۲ ساخته می‌شود.

انواع فلنج : فلنج دنده ای , فلنج روکار, فلنج گلودار, فلنج سیاه توپیچ فلنج گالوانیزه , اریفیس فلنج این نوع فلنج ها دارای سوراخ هایی هستند که این سوراخ ها برای اندازه گیری جریان سیال مایع یا گاز استفاده می شود و از این فلنج ها بیشتر روکار استفاده می شود به این فلنج ها فلنج گردن دار هم می گویند.

فلنج با جوش محفظه ای : دراین نوع  فلنج ها لوله را درون محفظه قرار می‌دهند و گاهی از درون آن را جوش میزنند.

فلنج لبه دار: از ویژگی‌های فلنج لبه دار این است که با سیال تماس ندارد و تقریبا شبیه فلنج معمولی است طوری که لایه پایینی وجود ندارد و انتهای آن  پخ دارد.

فلنج روکار: نصب این فلنج ها ساده می باشد اما هزینه نصب آنها بیشتر است و بیشتر در سرویس های معمولی که اهمیت آن ها کم است استفاده می شود.

فلنج گردن دار جوشی

فلنج کور: پیچ های فلنج کور معمولاً فشار بیشتری نسبت به سایر فلنج ها تحمل می کنند و یک صفحه گرد کاملاً بسته است و دارای سوراخ های نصب در اطراف خود است و با پیچ و مهره های فولادی به لوله متصل می گردد. و جنس فلنج کور از فولاد آلیاژهای آن از چدن استیل است.

تفاوت کاربرد فلنج کور با انواع فلنج های دیگر : اگر بخواهیم خطوط لوله کشی را در آینده گسترش دهیم می‌توانیم از فلنج کور استفاده کنیم برای اینکار در طول لوله کشی در انتهای خط فلنج کور نصب می ‌کنیم و از فلنج کور برای تعمیرات خط لوله استفاده می کنیم از فلنچ کور در صنایع پتروشیمی , لوله‌کشی وخدمات عمومی آب و فاضلاب استفاده می شود.

کاربرد فلنج کور در صنعت و لوله کشی چیست؟

یکی از ویژگی های مهم که فلنج کور دارد این است که لوله ها  وشیرآلات فلنج دار می توانند در هر نقطه از جهان مونتاژ شده و به محل کار ارسال شوند و به راحتی در محل مورد نیاز نصب و تعمیر می شوند و نصب فلنج کور تعمیر و تعویض مقطعی را آسان‌ تر می‌ کند بدون وجود فلنج کور در صورتی که جریان آب بر قرار باشد تعمیر مجدد و نگهداری مداوم یک خط لوله غیر ممکن است.

منظور از کلاس فلنج کور چیست؟

منظور از کلاس فلنج کور این است که بر اساس میزان تحمل فشار کلاس فلنج را نام  گذاری می کند و البته تا دو برابر کلاس اسمی فلنج قابلیت تحمل فشار را دارد فلنج های کور در انتهای لوله به وسیله پیچ و مهره و واشر آب بندی نصب می گردند. فلنج کور از کلاس ۱۵۰ الا ۲۵۰۰ تولید و در کلاس های سه هزار الی ۶۰۰۰ نیز قابل ارائه می باشند.