لوله پلی اتیلن ارزان

لوله پلی اتیلن ​​راه حل های بادوام و انعطاف پذیری را برای طیف وسیعی از کاربردها ارائه می دهد. لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی در تمام شرایط مقاوم است و انعطاف پذیری آن باعث می شود تا در برابر حرکات زیرساختی مقاوم باشد و در مورد لوله پلی اتیلن هیچ لایه یا پوشش محافظ مورد نیاز نیست. سیستم های لوله پلی اتیلن ارزان می توانند به صورت جوش لب به لب باشند، بنابراین خطر نشت در مفصل وجود ندارد. لوله پلی اتیلن که به راحتی در سیم پیچ ها و طول های بلند موجود است، یک انتخاب مرسوم برای کاربردهای بدون ترکیدگی لوله است.

لوله پلی اتیلن از دهه ۱۹۵۰ در استرالیا تولید شد و به عنوان یک لوله با قطر کم برای پروژه های روستایی و آبیاری و همچنین برخی از کارهای صنعتی شروع شد. طی ۷۰ سال گذشته، محبوبیت و تعداد کاربردهای لوله پلی اتیلن در طیف وسیعی از صنایع به دلیل پوشیدن، انعطاف پذیری و سهولت نصب در مقایسه با محصولات جایگزین، مانند لوله های PVC یا بتنی، افزایش یافته است. لوله پلی اتیلن های ارزان اکنون در تعدادی از صنایع برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود، از جمله: زیرساخت ها و خطوط لوله عمرانی، آب و فاضلاب، افزایش برق، شبکه آتش نشانی، لوله کشی معدن و فرآیند، شبکه گاز و تصفیه خانه کنترل گاز متان کاربرد دارد.

لوله پلی اتیلن ارزان با رزین پلیمری ساخته شده است که از دانه پلیمری استخراج می شود، ذوب  می شود و کشیده شده و تحت خلاء سرد می شود تا یک لوله کاملا گرد به دست آید و اشتقاق آن با  یک محصول رزین طبیعی نه تنها لوله پلی اتیلن را انعطاف پذیر می کند، بلکه به دلیل خم شدن آن، غیر سمی است و به همین دلیل، تنها محصول لوله کشی با محیط زیست پایدار یا سبز در بازار است. از آنجایی که لوله پلی اتیلن ارزان یک ماده سبک وزن است و دارای مقاومت شیمیایی عالی است، لوله پلی اتیلن ارزان در تعدادی از کاربردها بسیار متنوع است. کاملاً قابل جوش است و به این معنی که لازم نیست به چسب یا اتصالات لاستیکی که می تواند باعث فرسودگی و ترک خوردگی اضافی شود، اتکا داشته باشید.

این ماده همچنین به طور طبیعی انعطاف دارد و باعث انعطاف پذیری فوق العاده، مانور و دستکاری آسان می شود و به تولید کنندگان اجازه می دهد لوله های بزرگتر و طولانی تر و همچنین  برای کاربردهای خاص تولید کنند. البته لوله پلی اتیلن ارزان به طور طبیعی پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش است و آن را برای آب و هوای گرم و به ویژه در مناطق دورافتاده و خشک، مانند سایت های معدن، عالی کار می کند. به دلیل این تطبیق پذیری، انعطاف پذیری، استحکام و دوام، لوله پلی اتیلن بیش از ۱۰۰ سال در اکثر محیط ها بدون سوراخ شدن، خوردگی یا ترک خوردگی دوام می آورد و به مرور زمان به مقرون به صرفه ترین محصول لوله کشی در بازار تبدیل می شود.