دریچه منهول کوپلیمری

دریچه های کوپلیمری نوعی دیگر از دریچه های منهول است که امروزه طرفداران بسیاری دارد به این دلیل که با وجود وزن بسیار کم از مقاومت بسیار بالایی بر خورداراست همچنین قیمت این دریچه ها از دریچه های دیگر پاین تر است و مقرون به صرفه است .دریچه های کوپلیمری یا پلیمری از سایز کوچک ۳۲ تا سایز های بزرگ ۱۰۰ تولید میشود که هرکدام فشار های مختلف باری را تحمل میکنند.

دریچه منهول پلی اتیلن یا پلاستیکی

این دریچه ها همان دریچه های پلیمری هستند که با کمی تغییر به عنوان پلی اتیلن شناخته میشوند این دریچه ها همان ویژگی های کوپلیمر را دارد ۱_ قیمت مقرون به صرفه_توانایی تحمل فشار بالا۲_ دارا بودن انواع سایز ها ۳_ وزن کم و جابه جایی اسان۴_عمر بسیار طولانی

توجه داشته باشید که دریچه ها با تحمل فشار های مختلف تولید میشود برای مثال دریچه منهول پلی اتیلن پیاده رویی که تحمل فشار ان ۱۲ تن است با دریچه منهول پلی اتیلن ترافیکی که تحمل ان ۲۵ تن است فرق میکند و کمی از نظر قیمت باهم تفاوت دارد پس توجه داشته باشید دریچه منهول درجای مناسب و به درستی و با اطلاع استفاده شود .

چرا دریچه های منهول بیشتر دایره ای و گرد ساخته میشود؟

دریچه های منهول بیشتر به صورت دایره و مربع و یا مستطیل ساخته میشود دلیل این ساخت چیست؟ ریچه های منهول دایره ای از هیچ ظلعی به داخل منهول ها سقوط نمیکند ولی ممکن است دریچه های منهول مربعی یا مستطیل ممکن است از یکی از ظلع هایش به داخل چاه یا منهول سقوط کند . دلیل دیگر این است که دریچه منهول دایره ای راحت تر جا به جا میشود و امکان نصب راحت تر را دارد زیر میتوان ان را بر روی قل داد و به نزدیک چاه برد و راحت انرا در جای خود قرار دهد .

کاربرد دریچه های منهول چیست؟

کاربرد اصلی دریچه های منهول محافظت از منهول ها یا چاه ها هست که موجود زنده یا اشیاء به داخل ان سقوط نکند ۲_ این اماکن را فراهم میکند کار کنان که میخواهند به داخل منهول ها بروند به راحتی دریچه را باز کنند و به داخل منول رفته و بعد از خروج در ان را ببندند.