لوله پلی اتیلن تک جداره

تنوع زیاد لوله های پلی اتیلن و کاربرد فراوان آنها برای مقاصد مختلف، این محصول را به یکی از پرفروش ترین نمونه محصولات تولید شده در این زمینه در کشور تبدیل کرده است. از مزایای کلی لوله های پلی اتیلن می توان به نصب سریع و راحت، طول عمر بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش، وزن کم، حمل و نقل آسان و … اشاره کرد. در حال حاضر لوله های پلی اتیلن تک جداره موجود در بازار در چندین نوع و برای کاربردهای گوناگون تولید می شوند.

لوله ‌های تک جداره به لوله های پلی اتیلن فشار قوی نیز شناخته می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره جهت انتقال سیالات مجاز تحت فشار استفاده می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره در واقع از یک لایه تشکیل شده اند و با توجه به مواد اولیه سازنده آنها و همچنین کاربردشان به انواع مختلفی نظیر PE80 و PE100 تقسیم بندی می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی و با بالاترین کیفیت در اقطار و فشارهای کاری متفاوت تولید می گردند.

برای مثال در حوزه کشاورزی و برای آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار در باغات از لوله ‌هایی با قطر کم و یا نوار تیپ آبیاری استفاده می‌شود که لوله های پلی اتیلن تک جداره می تواند از مواد PE80 و یا مواد سفید PE100 به همراه مستربچ تولید شود. از لوله پلی اتیلن تک جداره PE100 نیز به منظور انتقال آب شرب و همینطور لوله‌‌های سیستم‌ های آتشنشانی استفاده می شود. لوله پلی اتیلن تک جداره دارای معتبرترین استانداردها نظیر استاندارد DIN 8074، DIN 16963 و Isiri 1331 است. در ادامه به برخی از مشخصات اصلی لوله های پلی اتیلن تک جداره  اشاره خواهیم کرد.

لوله های اتیلن تک جداره امکان استفاده در زمین های ناهموار را دارند و همچنین لوله های پلی اتیلن تک جداره دارای مقاومت بسیار خوب در مقابل شکستگی و ترک خوردگی می باشند. از لوله پلی اتیلن تک جداره معمولا در پروژه های نفتی، آب رسانی، گازرسانی، فاضلابی و کشاورزی استفاده می شود، البته این لوله ها به طور گسترده در سیستم های فاضلاب، کنترل سیلاب و سیستم های زهکشی استفاده می شوند.