مشخصات لوله گالوانیزه

از مشخصات لوله گالوانیزه این است که دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی ، و خواص ماشینکاری و شکل پذیری خوب است. مشخصات لوله گالوانیزه اغلب برای کاربردهای نرده و تاسیسات هوای فشرده استفاده می شود. مشخصات لوله گالوانیزه ما برای استفاده آسان با اتصالات گیره لوله سازگار است تا ساختارهای قاب بندی شده و رکینگ را به راحتی انجام دهد و در انتخاب گسترده ای از ضخامت های قطر خارجی ، دیواره موجود است. از دیگر مشخصات لوله گالوانیزه در طول های حداکثر ۶ متر عرضه می شوند ، یا این می تواند بر اساس نیازهای شما طول سفارشی را کاهش دهد تا ضایعات را کاهش دهد و در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

از مشخصات لوله گالوانیزه ساخته شده از فولاد هستند که برای جلوگیری از زنگ زدگی با روکش پوشانده شده اند. این کار معمولاً با فرو بردن لوله ها در یک وان روی مذاب انجام می شود. لوله گالوانیزه و اتصالات معمولاً قبل از سال ۱۹۵۰ در خانه ها نصب می شدند . با گذشت زمان ، لوله گالوانیزه شروع به زنگ زدگی یا خوردگی از داخل می کنند ، در نتیجه فشار آب کاهش می یابد و جریان آب محدود می شود. این افزایش خطر نشت یا پارگی در لوله ها و احتمال آسیب را نشان می دهد. خوردگی همچنین وقتی به فولاد متصل شود که مستقیماً به مس یا برنج متصل شود.

طول عمر لوله گالوانیزه

طول عمر لوله گالوانیزه به طور متوسط ​​۴۰ تا ۵۰ سال است. اگر خطوط تغذیه شما از فولاد گالوانیزه ساخته شده باشد ، فشار آب مداومی وجود دارد که آب را به سمت شیرها فشار می دهد و لوله های خورده را تحت فشار قرار می دهد.

وقتی مشکلی پیش آمد باید چه کار کنید؟ از مشخصات لوله گالوانیزه این است که با گذشت زمان دچار خوردگی شده و تقریباً غیرممکن است که بتوان گفت فقط با مشاهده لوله ها از بیرون این اتفاق می افتد. این لوله ها از داخل به بیرون زنگ زده و باعث ایجاد ویژگی های ضعیف ساختاری در نتیجه نشت و ریزش می شوند. همچنین از دیگر مشخصات لوله گالوانیزه این است که در داخل لوله رسوبات کلسیم ایجاد می کنند. این لوله ها در نهایت می توانند با تجمع کلسیم کاملاً مسدود شده و در نتیجه باعث کم شدن فشار آب و زنگ زدگی شوند.

لوله و اتصالات فولادی فولاد سنتر

قبل از شروع نشت یا حتی پارگی لوله های فولادی گالوانیزه ، این علائم را مشاهده کنید تا مسائل را تشخیص دهید : اگر‌در اطراف اتصالات لوله و زنگ زدگی روی دهد آب قهوه ای از شیرهای آب خارج می شود – زنگ زدگی می تواند داخل لوله آب باشد. اگر آب پس از مدت طولانی از بین رفتن قهوه ای یا زنگار به نظر برسد ، این امر آشکار خواهد شد. این به دلیل نشستن آب در مشخصات لوله گالوانیزه به اندازه کافی است که می تواند به اندازه کافی زنگار جمع کند تا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد. فشار آب پایین تر از حد معمول. با کم شدن قطر داخلی لوله به دلیل تجمع کلسیم ، آب مسیر بسیار کمتری برای عبور دارد. این جریان محدود خود را به عنوان فشار آب کاهش یافته نشان می دهد زیرا آب کافی نیست که بتواند فشار آب مورد نیاز شما را تأمین کند.

متأسفانه ، اگر با مشخصات لوله گالوانیزه خود مشکلی دارید ، بهترین راه حل ممکن است جایگزینی کامل لوله کشی گالوانیزه آسیب دیده باشد. مشخصات لوله گالوانیزه از بارزترین مشخصات انواع لوله گالوانیزه، مقاومت بالای آن‌ها در مقابل خوردگی است که کاربرد این لوله‌ها را در محیط‌های خورنده رقم می‌زند.

پوشش روی ایجاد شده بر سطح این لوله‌ها موجب شده تا در محیط‌های خورنده، فلز روی نسبت به آهن، زودتر وارد واکنش شده و مانند یک فلز فدا شونده رفتار می‌کند. در نتیجه خوردگی و زنگ زدن لوله به تاخیر می‌افتد. در برخی از محیط‌های اسیدی خورده شدن فلز روی با سرعت بالایی رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است که در چنین محیط‌هایی از هیچ کدام از انواع لوله گالوانیزه استفاده نشود. انواع لوله گالوانیزه به دلیل ارائه خواص مقاومت به خوردگی خوب در مقابل رطوبت، اغلب در انتقال آب کاربرد دارند. در سال‌های نه چندان دور، از لوله‌های سربی در انتقال آب استفاده می‌شد. تا اینکه محققان متوجه شدند که این لوله‌ها سرب موجود در ترکیب خود را به آب، انتقال داده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند. به تدریج انواع این لوله که خطر بسیار کمتری نسبت به لوله‌های سربی دارند و از مقاومت به خوردگی بالایی نیز برخوردارند، جایگزین لوله‌های سربی شدند