• 66132729 – 021
    • ۰۹۱۲۹۲۷۳۱۲۴
    • info@foladcenter.com
    • تامین و تجهیز با ارائه فاکتور رسمی - ثبت 1386 - شناسه ملی 10610093926

    بایگانی برای تیر ۱۴۰۰

    لوله درزدار مارپیچی

    لوله درزدار مارپیچی

    لوله درزدار مارپیچی

    هنگامی که یک ورق فولادی طبق ابعاد و  ضخامت های خاصی برش خورده, نورد شود و سپس لبه ورقه ها به هم جوش خورده وبه شکل لوله درآید محصول آن لوله درزدار مارچیپی است که به خاطر روش اعمال شده به لوله جوش نیز معروف است و نوع جوش به کار رفته در تولید لوله درزدار مارپیچی انقدر مهم است که یک سری دسته بندی این نوع لوله بر اساس همین امراست.

    چون ورق لوله درزدار مارپیچی هنگام شکل گیری لوله, توسط دستگاههای مخصوص به شکل مارپیچی بیرون می آید به آن اسپیرال میگویند و جوش آن به صورت جوشکاری قوسی زیرپودری انجام می شود یعنی برای جوشکاری از الکترود استفاده شده و برای محافظت از برخورد هوا با الکترود هنگام جوشکاری، یا از پودر مخصوص استفاده میکنند که به آن جوش زیرپودری میگویند یا از گاز خنثی مانند co2 یا آرگون استفاده میشود.

    لوله درزدار مارپیچی به یک لوله استیل مارپیچ با قطر DN850 یا بیشتر اشاره دارد. مواد اولیه اصلی تولید لوله نوار است. مقاومت لوله های درزدار مارپیچی به طور کلی از لوله های جوش داده شده با درز مستقیم بیشتر است. لوله های درزدار مارپیچی جوش داده شده با قطر بیشتر می توانند از سطوح باریک تری تولید شوند. لوله های درزدار مارپیچی جوش داده شده با قطرهای مختلف نیز می توانند از بیلت هایی با همان عرض تولید شوند. لوله درزدار مارپیچی بزرگ از فناوری جوش قوس غوطه ور دو طرفه استفاده می کند. جوش قوس غوطه ور دارای مزایای کیفیت جوشکاری پایدار ، بهره وری بالا از جوشکاری ، نور قوس و دود کم است

    استاندارد لوله های درزدار مارپیچی برای خطوط لوله گاز طبیعی ۹۷۱۱ و API است. آزمایش تشخیص عیب لازم است و تشخیص نقص آن باید تضمین شود. لوله های درزدار مارپیچی جهت صادرات نیاز به رنگ آمیزی و روکش فلزی دارند. برای جوشکاری لوله های فولادی در طی مراحل ساخت راحت است و هدف از رنگ کردن یک روش ساده ضد خوردگی است.

    بیشتر بدانید

    لوله پلی اتیلن دوجداره

    لوله پلی اتیلن دوجداره

    لوله های پلی اتیلن را می توان از لحاظ تعداد لایه، به دو دسته لوله پلی اتیلن تک جداره و  لوله پلی اتیلن دوجداره تقسیم بندی کرد. دانستن تفاوت لوله پلی اتیلن تک جداره با لوله پلی اتیلن دوجداره برای انتخاب درست آنها در پروژه های اجرایی مربوطه لازم است. چرا که شرایط استفاده و نصب هر کدام از این لوله ها در پروژه های صنعتی متفاوت خواهد بود.

    در لوله پلی اتیلن دو جداره یک لوله درون یک لوله ی دیگر قرار گرفته و یا با یک پوشش بیرونی محصور شده است. به لوله داخلی لوله اصلی یا حامل گفته می شود و لوله خارجی آن لوله ثانویه و یا مهار نام دارد. انواع لوله ‌های پلی اتیلن دوجداره به منظور انتقال فاضلاب و سیالات بدون فشار داخلی طراحی و ساخته شده اند. در واقع مهمترین مزیت لوله های پلی اتیلن دوجداره نسبت به لوله پلی اتیلن تک جداره مقاومت بالای آن در برابر فشار بارهای خارجی است. در تولید و پیاده سازی لوله های پلی اتیلن تک جداره، بیشتر مقاومت در برابر فشار داخلی سیال که از طریق لوله عبور می کند، در نظر گرفته می شود، در حالی که در لوله های پلی اتیلن دوجداره، مقاومت در برابر فشار بارهای خارجی هدف اصلی طراحی است. از دیگر مزایای لوله های پلی اتیلن دو جداره، تولید قطر بالا در مقایسه با انواع دیگر است.

    لوله‌ های پلی اتیلن دوجداره غالبا در دو نوع لوله های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و لوله‌ های پلی اتلین دوجداره اسپیرال تولید می شوند.کاروگیت لوله دوجداره ای است که لایه داخلی آن صاف و لایه بیرونی دندانه دندانه است. سطوح مختلف داخلی و خارجی  این لوله های دوجداره به آنها استحکام و سختی بیشتری می بخشد. اما در لوله دوجداره اسپیرال لایه داخل و بیرون هر دو صاف است. فضای صاف داخلی در این لوله های پلی اتیلن دوجداره منجر به ایجاد خاصیت هیدرولیکی می شود.

    لوله پلی اتیلن دو جداره دارای استاندارد هایی نظیر استاندارد INSO 9116-1، INSO 9116-2، INSO 9116-3، DIN 16961-1 و  DIN 16961-2 می باشد. لوله های پلی اتیلن دوجداره به دلیل مزیت ممتاز ذکر شده در بالا در دیگر صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال لوله ‌های اسپیرال پلی اتیلن در پروژهای پل‌ سازی و راه‌ سازی کاربرد دارند.

    بیشتر بدانید
    لوله پلی اتیلن تک جداره

    لوله پلی اتیلن تک جداره

    لوله پلی اتیلن تک جداره

    تنوع زیاد لوله های پلی اتیلن و کاربرد فراوان آنها برای مقاصد مختلف، این محصول را به یکی از پرفروش ترین نمونه محصولات تولید شده در این زمینه در کشور تبدیل کرده است. از مزایای کلی لوله های پلی اتیلن می توان به نصب سریع و راحت، طول عمر بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش، وزن کم، حمل و نقل آسان و … اشاره کرد. در حال حاضر لوله های پلی اتیلن تک جداره موجود در بازار در چندین نوع و برای کاربردهای گوناگون تولید می شوند.

    لوله ‌های تک جداره به لوله های پلی اتیلن فشار قوی نیز شناخته می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره جهت انتقال سیالات مجاز تحت فشار استفاده می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره در واقع از یک لایه تشکیل شده اند و با توجه به مواد اولیه سازنده آنها و همچنین کاربردشان به انواع مختلفی نظیر PE80 و PE100 تقسیم بندی می شوند. لوله های پلی اتیلن تک جداره مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی و با بالاترین کیفیت در اقطار و فشارهای کاری متفاوت تولید می گردند.

    برای مثال در حوزه کشاورزی و برای آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار در باغات از لوله ‌هایی با قطر کم و یا نوار تیپ آبیاری استفاده می‌شود که لوله های پلی اتیلن تک جداره می تواند از مواد PE80 و یا مواد سفید PE100 به همراه مستربچ تولید شود. از لوله پلی اتیلن تک جداره PE100 نیز به منظور انتقال آب شرب و همینطور لوله‌‌های سیستم‌ های آتشنشانی استفاده می شود. لوله پلی اتیلن تک جداره دارای معتبرترین استانداردها نظیر استاندارد DIN 8074، DIN 16963 و Isiri 1331 است. در ادامه به برخی از مشخصات اصلی لوله های پلی اتیلن تک جداره  اشاره خواهیم کرد.

    لوله های اتیلن تک جداره امکان استفاده در زمین های ناهموار را دارند و همچنین لوله های پلی اتیلن تک جداره دارای مقاومت بسیار خوب در مقابل شکستگی و ترک خوردگی می باشند. از لوله پلی اتیلن تک جداره معمولا در پروژه های نفتی، آب رسانی، گازرسانی، فاضلابی و کشاورزی استفاده می شود، البته این لوله ها به طور گسترده در سیستم های فاضلاب، کنترل سیلاب و سیستم های زهکشی استفاده می شوند.

    بیشتر بدانید
    لوله جدار چاه مشبک

    لوله جدار چاه مشبک

    لوله جدار چاه مشبک

    لوله های جدار چاه مشبک اغلب در چاه و یا ستون ها مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به ماهیت آنها برای تفکیک مایعات مورد نظر بسیار کاربرد دارند و اغلب برای انتقال آب شهری درون چاه تعبیه می‌شود به این صورت محیط داخلی و محیط بیرونی از یکدیگر جدا سازی شده است. با این تفاسیر و با توجه به نوع کاربری به آن ها لوله جدار چاه مشبک می‌گویند.

    با توجه به اینکه این لوله مشبک درون چاه تعبیه می گردد در نتیجه باید در مقابل رطوبت، فرسایش و خوردگی مقاومت بالایی را از خود نشان دهد بنابراین در تهیه این دسته از محصولات فولادی باید معیار اصلی را مقاومت در برابر خوردگی قرار داد. وظیفه اصلی لوله جدار چاه مشبک تفکیک محیط چاه از پیرامون است برای جلوگیری از ریزش دیواره جدار چاه می توان تعدادی از محصول را در آن تعبیه نمود تا از ریزش ممانعت به عمل آید. اصولاً در هر عملیات بین ۴ الی ۶ لوله مشبک درون جدار چاه قرار داده می شود.  انواع متنوعی از لوله جدار چاه مشبک در بازار یافت می شوند که با توجه به مصرف، کوچک و بزرگی پروژه و محل مورد نظر دارای قیمت متفاوت می باشند.

    با توجه به اینکه کشور ما در منطقه زلزله خیز واقع گردیده است مقاومت جانبی و عمــودی لوله های مشبک جدار چاه از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد در پروسه تولید اسکرین غربال طرح جانسون  علاوه بر شکل خاص  وایر و رادها که باعث افزایش مقاومت اسکرین میگردد ، انجام عملیات کشش و نورد که بر روی دو عنصر اصلی این  نوع لوله یعنی وایر و رادها صورت میگیرد باعث افزایش سختی مفتول وایر و راد  از ۱۱  راکفل به۲۲ تا ۲۴ راکفل می شود.

    مساحت سطح باز منافذ یا شیارها در انواع لوله های مشبک جدار چاه از میانگین ۲/۵ تا  ۳۷ درصد در یک متر مربع سطح لوله متغییر است که کمترین درصد یا مساحت سطح  باز شیار مربوط به لوله های شیاردار شده دستی ( هوابرشی –  فرزی ) با ۲/۵ درصد و بیشترین مربوط به لوله های فولادی مشبک  وی – وایر غربال طرح جانسون با میانگین  ۳۷  درصد یعنی ۱۴ برابر لوله های هوا برشی و فرزی می باشد در نتیجه آبدهی این نوع لوله مشبک  ۱۴  برابر آنها می باشد.

    بیشتر بدانید
    لوله گازی روکار

    لوله گازی روکار

    لوله گازی روکار

    لوله گازی روکار نسبت به لوله گازی توکار جنس آسیب پذیر تری دارد. برای اجرا و راه اندازی انشعابات داخل ساختمان یا لوله کشی های درون شهری لوله های گازی روکار مورد استفاده قرار می گیرد. لوله گازی روکار نسبت به لوله گازی توکار قیمت کمتری دارد. لوله گازی روکار برای مسافت های طولانی کاربرد ندارد. در برخی مناطق لوله های فولادی از جنس گالوانیزه و ضد زنگ استفاده می کند. لوله های گازی روکار بعد از نصب به راحتی جدا سازی و جابه جا می شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسایش، لوله های گازی روکار را رنگ آمیزی می کنند.

    لوله های گازی روکار برای سیستم لوله کشی خانگی کاربرد دارد و به دلیل حساس بودن، در کنار دیوار یا گوشه ها تعبیه می شود. لوله های افقی و عمودی گازی روکار در هر جایی که نیاز باشد نصب می شود. لوله های گازی روکار در برابر ضربه، فشار و حرارت بسیار آسیب پذیر هستند. جنس لوله های روکار، فولاد، برنج، مس و پل اتیلن است.

    بیشتر بدانید
    لوله گازی توکار

    لوله گازی توکار

    لوله گازی توکار

    لوله گازی توکار، لوله ای مقاوم و مستحکم در برابر ضربات ناگهانی، فرسایش، رطوبت میباشد که در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد. لوله گازی توکار برای انتقال  گاز از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.  برای دسترسی لوله گازی توکار باید مانعی در لوله وجود نداشته باشد. برای لوله کشی لوله گازی توکار، باید از جوشکاری برق با دینام جوش برق استفاده شود. اگر لوله کشی گاز توکار بدون درز(مانیسمان) باشد هم از جوشکاری برق استفاده می شود. برای تولید لوله های گازی توکار از ورق سیاه استفاده میشود که به دو نوع درز دار و بدون درز می باشد.

    برای عایق کاری لوله گازی توکار، باید از پرایمر و نوار پرایمر استفاده شود. لوله های توکار باید در ابتدا چربی زدایی و زنگ زدایی شود. سپس روی سطح لوله، پرایمر زده شود. بعد از خشک شدن پرایمر بایستی نوار پیچی صورت گیرد. باید بدانید لوله کشی توکار گاز در برابر ترکیدگی و پوسیدگی و اینکه لوله توکار خم نشود و شکل ان تغییر نکند بسیار مقاوم است این موارد از مزایای لوله کشی گاز توکار محسوب می شود.

    بیشتر بدانید

    کارشناس 09129273124