• 66132729 – 021
    • ۰۹۱۲۹۲۷۳۱۲۴
    • info@foladcenter.com
    • تامین و تجهیز با ارائه فاکتور رسمی - ثبت 1386 - شناسه ملی 10610093926

    بایگانی برای آذر ۱۴۰۰

    قیمت فلنچ دنده ای

    قیمت فلنج دنده ای

    قیمت فلنج دنده ای

    فلنچ دنده ای قطعه سات دایره ای شکل که بر روی آن حفره هایی وجود دارد  از این حفره ها پیچ‌ها عبور می کنند. با توجه به این نکته که فلنچ  ها در سایز هایی مختلف تولید می شوند. سایز این حفره هایی که از آنها پیچ عبور می کند متفاوت است در نتیجه قیمت فلنچ  ها در سایزهای مختلف با هم فرق دارد ولی در کل قیمت فلنج  دنده ای در صنعت نسبت به سایر فلنج ها بسیار مناسب است به همین دلیل بسیاری از صنعتگران از فلنج دنده ای که قیمت مناسبی نیز دارد استفاده می کنند فلنچ دنده ای در دو مدل فلنچ دنده ای گالوانیزه و فلنج دنده ای سیاه تولید می شود با توجه به اینکه از چه آلیاژی تولید می شوند  قیمت آنها نیز با هم متفاوت است و هر چه قیمت فلنچ دنده ای بالاتر باشد آلیاژی که در آن استفاده شده نیز از جنس مرغوب تری می باشد فلنچ دنده ای گالوانیزه مزیتی که نسبت به سایر فلنج ها دارد این است که نیاز به جوشکاری ندارد. همین امر در قیمت فلنج دنده ای گالوانیزه تاثیر بسزایی دارد البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر در فشارهای بالا از آن استفاده شود بهتر است که از عملیات جوشکاری نیز استفاده شود که در این صورت قیمت فلنچ دندهای بالاتر می رود.

    اما فلنچی دنده‌ای سیاه با توجه به ضخامت و سایز آن دارای قیمت های متفاوتی می باشد. ما با توجه به نیازمان و محلی که از آن استفاده می‌کنیم سایز و ضخامت مناسب را انتخاب می کنیم و متناسب با انتخاب ما قیمت فلنچ تغییر می‌کند کاربرد اصلی فلنج های دنده ای کشاورزی صنعتی می باشد. می توان با استفاده از فلنج ها در شرایط محیطی با فشار و دمای بالا از فلنج های متفاوت استفاده کرد و همچنین فلنج ها را می توان بدون جوشکاری در محیط هایی که امکان جوشکاری وجود ندارد نیز استفاده نمود و فقط با چند پیچ و مهره می توان لوله هایی در سایز های متفاوت را بهم  متصل کرد. قیمت فلنج دنده ای به کشوری که در آن تولید می شود نیز بستگی دارد.

    بیشتر بدانید
    کاربرد فلنچ کور

    کاربرد فلنج کور

    کاربرد فلنج کور

    فلنج ها به صورت دیسک هستند و به آسانی باز شده و برای فشارهای بالا و پایین مناسب است و به صورت جفت هستند و به کمک پیچ و مهره دو قطعه را به هم دیگر متصل می‌کند و از فلنج کور در متصل کردن لوله ها و دستگاه ها به یکدیگر استفاده میکنند. و یکی از ویژگی‌های فلنج کور این است که به جوشکاری نیاز ندارد. و برای لوله هایی به قطر۱-۱/۲ ساخته می‌شود.

    انواع فلنج : فلنج دنده ای , فلنج روکار, فلنج گلودار, فلنج سیاه توپیچ فلنج گالوانیزه , اریفیس فلنج این نوع فلنج ها دارای سوراخ هایی هستند که این سوراخ ها برای اندازه گیری جریان سیال مایع یا گاز استفاده می شود و از این فلنج ها بیشتر روکار استفاده می شود به این فلنج ها فلنج گردن دار هم می گویند.

    فلنج با جوش محفظه ای : دراین نوع  فلنج ها لوله را درون محفظه قرار می‌دهند و گاهی از درون آن را جوش میزنند.

    فلنج لبه دار: از ویژگی‌های فلنج لبه دار این است که با سیال تماس ندارد و تقریبا شبیه فلنج معمولی است طوری که لایه پایینی وجود ندارد و انتهای آن  پخ دارد.

    فلنج روکار: نصب این فلنج ها ساده می باشد اما هزینه نصب آنها بیشتر است و بیشتر در سرویس های معمولی که اهمیت آن ها کم است استفاده می شود.

    فلنج گردن دار جوشی

    فلنج کور: پیچ های فلنج کور معمولاً فشار بیشتری نسبت به سایر فلنج ها تحمل می کنند و یک صفحه گرد کاملاً بسته است و دارای سوراخ های نصب در اطراف خود است و با پیچ و مهره های فولادی به لوله متصل می گردد. و جنس فلنج کور از فولاد آلیاژهای آن از چدن استیل است.

    تفاوت کاربرد فلنج کور با انواع فلنج های دیگر : اگر بخواهیم خطوط لوله کشی را در آینده گسترش دهیم می‌توانیم از فلنج کور استفاده کنیم برای اینکار در طول لوله کشی در انتهای خط فلنج کور نصب می ‌کنیم و از فلنج کور برای تعمیرات خط لوله استفاده می کنیم از فلنچ کور در صنایع پتروشیمی , لوله‌کشی وخدمات عمومی آب و فاضلاب استفاده می شود.

    کاربرد فلنج کور در صنعت و لوله کشی چیست؟

    یکی از ویژگی های مهم که فلنج کور دارد این است که لوله ها  وشیرآلات فلنج دار می توانند در هر نقطه از جهان مونتاژ شده و به محل کار ارسال شوند و به راحتی در محل مورد نیاز نصب و تعمیر می شوند و نصب فلنج کور تعمیر و تعویض مقطعی را آسان‌ تر می‌ کند بدون وجود فلنج کور در صورتی که جریان آب بر قرار باشد تعمیر مجدد و نگهداری مداوم یک خط لوله غیر ممکن است.

    منظور از کلاس فلنج کور چیست؟

    منظور از کلاس فلنج کور این است که بر اساس میزان تحمل فشار کلاس فلنج را نام  گذاری می کند و البته تا دو برابر کلاس اسمی فلنج قابلیت تحمل فشار را دارد فلنج های کور در انتهای لوله به وسیله پیچ و مهره و واشر آب بندی نصب می گردند. فلنج کور از کلاس ۱۵۰ الا ۲۵۰۰ تولید و در کلاس های سه هزار الی ۶۰۰۰ نیز قابل ارائه می باشند.

    بیشتر بدانید
    اتصالات جوشی درز دار

    اتصالات جوشی درز دار

    اتصالات جوشی درز دار

    اتصالات جوشی درزدار به این صورت است که لوله های درزدار در اندازه های مشخص شده برای تولید هر نوع اتصالاتی برش میخورند. بنابراین اتصالات جوشی درزدار به اتصالاتی می گویند که در مسیر تولید آن از لوله درزدار استفاده شده باشد و البته در تولید این اتصالات باید دقت زیادی کرد تا در اثر فشار زیاد ترک و نقص به وجود نیاید. مزایا و معایب اتصالات جوشی درز دار : یکی از نقطه ضعف های اتصالات جوشی خط جوش است برای اینکه درزجوش مهمترین نکته در اتصالات است چون هر گونه نقص و ترک که بر اثر فشار و دمای بالا ممکن است به وجود بیاید صد درصد درزجوش شکسته می‌شود و مشکلات جدی را به بار می‌آورد و یکی از مزیت های اتصالات جوشی درز دار این است که ماشین آلات و تجهیزات تولید کننده این نوع اتصالات بسیار ارزان و در دسترس هستند و ضخامت ورقه های اتصالات جوشی نسبت به سایر اتصالات سبک تر می باشد.

    قیمت اتصالات جوشی درزدار نسبت به اتصالات جوشی بدون درزدار ارزان ‌تر است و علت آن روش تولید اتصالات جوشی سبک بودن ضخامت ورق در دسترس بودن ماشین آلات و تجهیزات و به‌ طورکلی تولید آسان و به صرفه باعث شده که قیمت اتصالات جوشی درزدار ارزان تر باشد و بیشترین موارد استفاده از اتصالات جوشی در لوله کشی آب و گاز خانگی است.

    انواع اتصالات جوشی درزدار: این اتصالات در انواع سایز های مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردد در انواع زانویی درزدار سه راهی درزدار سردنده یا نیپل درزدار کپ و تبدیل جوشی درز دار تولید می شود.

    اتصالات جوشی درزدار زانوی درزدار تا سایز ۱۶

    سهراهی درزدار تا سایز ۸

    سر دنده درزدار تا سایز ۸

    کپ تا سایز ۱۲ و تبدیل جوشی درزدار تا سایز ۱۰

    انواع اتصالات جوشی درزدار :در این روش یعنی روش سرد شکل قالب عصایی است به این شکل که لوله برش خورده و داخل مندرل قرار می گیرد و توسط فشار به جلو رانده می شود. در روش گرم قالب مشخصی نداریم و لوله درزدار در سایزی کوچکتر از سایز اصلی زانوی برش داده می شود و داخل شفت گذاشته می شود و به جلو رانده می شود و در طول مسیر از کوره القایی عبور داده می شود و تغییر شکل می دهد از مزایا و معایب اتصالات جوشی درزدار از مزایای این اتصالات قیمت پایین آن می باشد و همچنین در سازه هایی که باید سبک باشند از لوله و اتصالات درزدار استفاده می‌کنند و برای لوله کشیدن گاز خانگی یا فس کشی و خطوط لوله کشی با ارتفاع بلند را از این اتصالات استفاده می‌کنند. و از معایب آن درز جوش است که نسبت به فشار و دمام خوردگی ضعف دارد به همین دلیل از سه راهی جوشی درزدار نباید در سیستم هایی با فشار و دما بالا استفاده کرد چون ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

    بیشتر بدانید
    لوله پلی اتیلن آبرسانی

    لوله پلی اتیلن آبرسانی

    لوله پلی اتیلن آبرسانی

    همیشه برای انتقال آب به شهرها و روستا از سطح صاف و هموار استفاده نمی کنند و در مسیر آبرسانی به شهر یا روستا با عوامل طبیعی مثل کوه دره سنگهای بزرگ مواجه می‌شویم که به خاطر آبرسانی نباید به طبیعت آسیب بزنیم پس باید راه ‌حلی پیدا کنیم که هم کم هزینه باشد و  سرعت کار را پایین نیاورد. و به طبیعت هم آسیب نزند پس از لوله پلی اتیلن آبرسانی که از جنس های مختلف می باشد مانند لوله فلزی و سیمانی و غیره می باشد برای انتقال آب و جلوگیری از تخریب طبیعت تبدیل به انتخاب اول آبرسانی می‌شود.

    انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی: برای اینکه در انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر مخصوصا به زمین‌های کشاورزی صرفه جویی کنیم و هزینه کمتری هم متحمل شویم می توانیم از لوله پلی اتیلن استفاده کنیم این لوله ها در سایزها و ضخامت ها و کلاس های باری مختلف تولید و به بازار عرضه می گردد. از لوله پلی اتیلن برای  انتقال آب به شهرها و روستاها و آبیاری تحت فشار و آبیاری بارانی و نواری و قطره ای استفاده می‌کنند و از این لوله ‌ها بعنوان انشعابات اصلی لوله های آبرسانی استفاده می شود لوله ها در سایز ۱۶ تا ۲۵۰۰ میلیمتر تولید می‌شود و در کلاس‌های ,۲,۴,۶ ,۱۰,۱۲, ۱۶,۳۲ و بالاتر نیز تولید شده برای استفاده مشتریان وارد بازار داخلی می شود.

    مزیت لوله پلی اتیلن آبرسانی: به دلیل مزیت های فراوانی که این لوله ها دارند ۹۰ درصد از لوله های آبرسانی را از لوله های پلی اتیلن استفاده می کنند. از مزایای مهم این لوله‌ها سبکی وزن و راحتی حمل و نقل ,قیمت ارزان, مقاومت بالا در برابر پرتوهای خورشید, نصب راحت ,مقاومت در برابر فشارهای داخلی و خارجی مانند فشار بتن ,داشتن اتصالات ایمن و با دوام و مقاوم در برابر آتش مقاوم در برابر زلزله عمر مفید و طولانی مقاوم در برابر مواد خورنده از مزایای مهم این لوله ها می باشد.

    قیمت لوله پلی اتیلن: این لوله ها با توجه به کیفیت مواد ,سایز ,ضخامت ,استاندارد, برند و کشور سازنده قیمت ‌گذاری می کنند. و بهترین مرکز خرید لوله پلی اتیلن  مراکز نمایندگی های فروشی هستند که لوله های تولیدکننده ی آنها مورد تایید وزارت بهداشت وزارت جهاد قرار گرفته‌اند و نمایندگی های که کالاها را با نشان استاندارد و بیمه نامه و ضمانت نامه ارائه می دهند بهترین مراکز خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی می باشد. برخی از ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی : یک انعطاف پذیری دو عمر بالا تا ۵۰ سال سهولت اجرا سبک وزن بودن نداشتن هلال,ضریب انقباض و انبساط کم ,مقاومت حرارتی منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد حداقل افت فشار و عدم رسوب گیری مقاومت در برابر جانوران جونده از مزیت‌های این لوله پلی اتیلن آبرسانی می باشد.

    بیشتر بدانید
    تولید لوله جدار چاه

    تولید لوله جدار چاه

    تولید لوله جدار چاه

    یکی از لوله هایی که امروزه در پروژه‌های عمرانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و یکی ازلوله های صنعتی پر کاربرد می باشد لوله جدار چاه است که برای جلوگیری از ریزش چاه مخصوصا چاه های عمیق  به کار می رود استفاده از لوله جدار چاه است.اندازه لوله ی جدار چاه بنا به جایی که حفر می شود تامین می گردد اندازه های متفاوت دارد زیرا تولید کنندگان لوله جدار چاه لوله ها را با قطر های متفاوتی تولید می کنند زیرا در هر پروژه عمرانی از نوع خاصی با اندازه ی متفاوتی از لوله  به کار می رود یکی از عوامل مهم که توجه مهندسان را در پروژه های عمرانی به خود جذب می کند این است که چاه ریزش نداشته باشد پس برای جلوگیری از این کار از لوله جدار چاه استفاده می کنند این لوله ها را در دیواره چاه قرار می‌دهند تا از ریزش چاه به درون آن جلوگیری کنند در این مواقع از ۴ تا ۶ لوله جدار بسته به عمق چاه استفاده می کنند و تمام طول چاه را با این لوله ها می پوشانند و از خطر ریزش چاه جلوگیری می کنند.

    لوله جدار چاه در اندازه های مختلف و بر اساس سفارش مشتریان تولید می شود و قطر لوله به  اندازه ی دهانه ی چاه تولید می‌شود ضخامت و قطر لوله ها معمولاً در ۶ دسته تولید می‌شود:

    ۱- دسته اول:  لوله جدار چاه کم ضخامت ترین لوله می باشد که این نوع لوله‌ها از جنس فولاد و با قطر دهانه۱۰ اینچی تولید می‌شوند و ضخامت آن ۴ میلیمتر است.

    ۲- دسته دوم :  لوله جدار چاه تفاوت زیادی با اولین دسته ندارد و ضخیم ‌تر از نوع اول است و قطر آن ۱۰ اینج و ضخامت آن ۴.۳۷ متر است.

    ۳- دسته سوم:  لوله جدار نیز تفاوتی با اولین و دومی ندارد فقط کمی ضخیم‌تر است.

    ۴- دسته چهارم:  در این دسته قطر ۱۰ اینچ بوده و ضخامت آن ۴.۸۵ میلیمتر است تفاوت اندازه ها در صدم میلیمتر می باشد که اهمیت اندازه ی  قطر و ضخامت را در روند کار نشان می‌دهد.

    ۵- دسته پنجم : یکی از لوله های جدار چاه با ضخامت بالا که قطر ۱۰ اینچ و ضخامت ۵ میلیمتر است.

    و دسته ششم ضخامت بیشتر را در بین لوله ها دارد که ضخامت آن ۴٫۵ میلیمتر می باشد عواملی که در قیمت لوله جدار چاه موثر است و مهندسان و مدیران شرکت‌ها را برای تولید این لوله راغب می‌کند.

    چند عامل می باشد کیفیت خوب کالایی تولیدی و قیمت مناسب آن است که جذب مشتری میکند.

    ۱- ضخامت لوله : هر نوع لوله با توجه به ضخامت آن قیمت متفاوتی دارد.

    ۲-جنس لوله :  لوله های جدار چاه جنس های مختلفی دارند که با توجه به نوع جنس لوله ها را قیمت گداری می کنند.

    ۳- نوع میل: یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت گذاری لوله جدار چاه نوع میل مورد استفاده در لوله ها می باشد.

    بیشتر بدانید
    جنس لوله گازی

    جنس لوله گازی

    جنس لوله گازی
    برای اینکه ایمنی ساختمان را در لوله کشی گاز بالا ببریم باید به جنس لوله گاز توجه بیشتری بکنیم. یکی از موارد مهمی که در ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار است لوله کشی گاز می باشد برای بخت و پزو و ایجاد گرمایش که اگر دقت و ایمنی را در لوله کشی گاز رعایت نکنیم ممکن است که خطرات و خسارات زیادی به بار بیاورد. پس باید در انتخاب جنس لوله گازی دقت زیادی کنیم.
    جنس لوله گازی :
    ۱-فولاد
    ۲- مس
    ۳-برنج
    ۴- لوله های پلی اتیلن
    برای تولید لوله های گازی میتوانیم از فولاد و مس و برنج استفاده کنیم بهترین و مرغوب ترین لوله ای که برای کشیدن گاز بسیار مناسب است فولاد سیاه می باشد و همچنین می‌ توانیم در برخی مناطق به جای فولاد سیاه از فولاد گالوانیزه و مس و برنج استفاده کنیم ولی از لوله گازی مس در هر منطقه ای نمی توان استفاده کرد بعضی از مناطق هستند که استفاده از مس ممنوع می باشد در هر منطقه ای که لوله کشی گاز انجام می شود باید جنس لوله گازی را با توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه انتخاب کرد.
    جنس لوله های گازی فولادی اکثرا مشکی می باشد و قابل انعطاف هستند و کار با آنها بسیار راحت می باشد و می توان به هر شکلی که لازم داریم انعطاف دهیم برای اولین بار از لوله پلی اتیلن برای کشیدن گاز به منازل در کشور های پیشرفته استفاده شد. اما به صورت محدود تا این که با پیشرفت تکنولوژی و ساخت مواد پلی اتلین از این لوله به اندازه نامحدود استفاده می شود به طوری که در بعضی از کشورهای جهان بیش از ۹۵ درصد خطوط لوله کشی گاز شهری از جنس لوله پلی اتیلن می باشد ما جنس لوله گازی را با توجه به فشار گاز داخلی انتخاب می کنیم که در این صورت اندازه لوله ها متفاوت می باشد در لوله کشی گاز در خطوط اصلی انتقال گاز از لوله های فلزی استیل استفاده می کنیم اما برای انتقال گاز به شهرها و روستاها و انشعابات مصرف بهترین لوله لوله پلی اتیلن می باشد اما در کشور عزیزمان ایران برای لوله کشی های خانگی از لوله های فولادی استفاده می کنیم.

    بیشتر بدانید

    کارشناس 09129273124